Systemu nadzoru Zgodnie Zmiana systemu finansowego

Na poczatkowym etapie rozwoju, banków komercyjnych, pod warunkiem wiekszosci uslug posrednictwa finansowego. Pózniej wraz z pojawieniem sie wielu innych uslug finansowych, posredników, takich jak bankowosc inwestycyjna, ubezpieczenia, zarzadzanie funduszami (w szczególnosci miedzy 1930 i 1970) scislej linii demarkacyjnej miedzy róznymi posrednikami finansowymi i ich funkcji zostala nalozona z bezposredniej kontroli nad konkurencji miedzy tymi posrednicy. Na przyklad, Glass-Steagall Act w USA w 1<933 roku zakaz swiadczenia bankowosci inwestycyjnej komercyjnych instytucji bankowych i wloskiego prawa bankowego z 1936 r., która ustanawia zasady rozdzialu miedzy dzialalnoscia bankowa i niefinansowych.

W celu ograniczenia ryzyka niestabilnosci finansowej znaczne ograniczenia dotyczace branz dzialalnosci gospodarczej, polozenia geograficznego i operacji finansowych przedsiebiorstw istnieja w wielu krajach, czasem uzupelnione pulap stopy depozytów, nowe ograniczenia wjazdu i tolerowania kartelu typu umów . Rezultacie w wielu przypadkach bylo utworzenie skartelizowanym oligopolistycznych kluby posredników pól-specjalisty, który doprowadzil do powstania duzej mierze samoregulujacym kluby z przyjetymi zasadami postepowania.

Skartelizowanym oligopolistyczna struktura ogranicza konkurencji, wartosci gwarantowanej franczyzy i zmniejszenie prawdopodobienstwa awarii. Po czesci z powodu stabilnosci miedzynarodowej osiagniety przez Bretton ustalen Woods. To na zmniejszenie koniecznosci nadzoru finansowego. Tak wiec w ciagu bankowosci roku nadzór nie gra kluczowa role centralnego dzialalnosci banku, ze wzgledu na strukture, która zmniejsza potrzeby regulacji i mozliwosc samoregulacji. W Stanach Zjednoczonych Rezerwa Federalna stala sie waznym graczem w zakresie regulacji i nadzoru po uchwalenia Bank Spólka dziala Holding w 1956 r. przydzielony bank centralny funkcji nadzoru nad BHCs.

strukture oligopolu ograniczonej konkurencji, efektywnosci i innowacyjnosci. Ochrony i regulacji systemu finansowego zostal zniesiony w warunkach rosnacej konkurencji miedzynarodowej, innowacji technologicznych, dazenie do skutecznego, poprawe poziomu uslug dla klientów i powrotu liberalnego, rynku ideologia oparta. Niestabilnosc i bledy staly sie czestsze i doprowadzily do wiekszego zaangazowania banków centralnych w zakresie dzialalnosci nadzorczej. Co wiecej, to takze doprowadzilo do zatarcia wczesniej wyraznych granic pomiedzy róznymi rodzajami posrednictwo finansowe. bankowego Universal stal sie bardziej popularny i powszechnie. Bankowego mieszac z ubezpieczenia, ubezpieczenia na bank, i zobowiazal sie zarzadzaniem funduszami inwestycyjnymi. Ostatecznie oznaczalo to, ze próba nadzorowac osobno funkcja zakonczy sie z wieloma zaangazowane organy nadzoru z tej samej instytucji.

Tak, jeden oczywisty wniosek, ze zostal osiagniety zostal wprowadzania odpowiedzialnosc za nadzór nad wszystkimi posrednikami finansowymi w jednej instytucji. Ale to wywolalo problem dla banków centralnych, które zamierza utrzymac wewnetrznej kontroli nadzoru bankowego.

Z drugiej strony, takie wyniki zjednoczenia w skali wynikajace z jednego zestawu wsparcie centralne (uslug informacyjnych, pomieszczen, zasobów ludzkich, finansowych etc kontroli), ujednoliconej struktury zarzadzania, jednolitego podejscia do norm, zezwolen, nadzoru , egzekwowanie prawa, edukacji konsumentów oraz zwalczania przestepstw finansowych. Wynika to równiez z ekonomii zakresu co oznacza, ze jeden regulator uslug beda w stanie stawic czola ponadgraniczne problemy w sposób bardziej skuteczny, niz kilka odrebnych regulacji specjalisty.

Alternatywnie, wprowadzanie wszystkich nadzoru pod dachem banku centralnego wymaga przejecia odpowiedzialnosci za nadzór nad dzialaniami, które lezaly poza swoje historyczne zakresie wiedzy i odpowiedzialnosci. Prosty przyklad na to ryzyko jest cena rynkowa versus ryzyko kredytowe. Instytucje bankowe w wiekszosci dotycza ryzyka kredytowego, podczas gdy papiery wartosciowe firm wobec ryzyka cenowego na rynku, który wynika z wahan cen na rynku papierów wartosciowych bedacych w posiadaniu instytucji finansowych.

Jeszcze powazniejszym problemem bedzie wynikac z jak ustawic granice miedzy tymi sub-zestawy deponentów / instytucji, które bylyby objete ubezpieczeniem depozytów, pozyczkodawcy ostatniej instancji (LOLR) urzadzen, itp., i tych, którzy nie tak objetych . Bank centralny bedzie chcial rozszerzyc swoja operacyjnych kompetencji do radzenia sobie z rynków i instytucji finansowych, gdzie kwestie zwiazane stabilnosci systemowej sa ograniczone i ochrona odbiorcy znacznie wieksze znaczenie.

Jeden wniosek zostal delegowania zadan nadzorczych wielu agencji poza bankiem centralnym. Opcja ta wymaga pelnej i swobodnej wymianie informacji miedzy wieloma agencjami na szczeblu krajowym i miedzynarodowym. W obrebie Wspólnoty Europejskiej, prawo naklada obowiazek tych wladz do wspólpracy, jednak realizacja tego moze byc trudniejsza. Tego modelu wymaga równiez harmonizacja standardów kapitalowych. Oznaczaloby to, ze ryzyko zwiazane bylyby przedmiotem tych samych norm, niezaleznie od jednostki korporacyjnej organizacji zostaly poniesione.

Oczywiste, problem z modelu jest podzial odpowiedzialnosci miedzy rózne organy nadzoru. Tradycyjnie kraje zorganizowaly ostroznosciowych wraz instytucjonalnych linii. Ma to na ogól na zasadzie trójstronnej (banki, papiery wartosciowe przedsiebiorstw, firm ubezpieczeniowych), z wyjatkiem krajów takich jak Niemcy i Szwajcaria, które uniwersalnych systemów bankowych, w którym praca papierów wartosciowych jest powszechnie uznawana za dzialalnosc bankowa. Tak trudno jest przyznac mu w szczególnych przelozonego.

Jedna z alternatyw wniosku bylo podzielic struktury nadzoru w dwóch celach: stabilnosc systemowa (nadzoru ostroznosciowego) oraz ochrona odbiorców (prowadzenia dzialalnosci nadzoru). To byl Twin wniosek Peaks, zalecane w Wielkiej Brytanii glównie w pracy Michael Taylor (1995 i 1996). Organu nadzoru za ochrone konsumenta w sposób naturalny odgrywac wiodaca role w niektórych obszarach, rynków i instytucji. W przeciwienstwie do tego, organ odpowiedzialny za stabilnosc systemowa bedzie odgrywac wiodaca role w kontaktach z systemu platnosci, oraz niektórych aspektów bankowosci i, byc moze, na innych rynkach finansowych. W praktyce jednak, w duzym stopniu ochrony konsumentów "stabilnosci systemowej" regulator i "regulator najprawdopodobniej na celu wykonanie rozporzadzenia banku w ten sam sposób, wiec byloby znaczne dublowania i pokrywania. Czynienia z dwoma organami nadzoru takze wzrost kosztów nadzorowanych podmiotów. Twin pojecie Peaks ma, jak dotad, nie znalazl laske w rzeczywistosci, amerykanski system rozwinal sie w sposób zblizony to, z Rezerwy Federalnej, zblizajac sie do stabilnosci systemowej (ostroznosci), nadzorujaca i Papierów Wartosciowych i Gield (SEC) podjecie postepowania roli biznesu.

Jeden wazny punkt podzialu zadan zgodnie z podejscia mikro i makro. kwestie ochrony klientów sa na ogól zwiazane z mikro poziomie podejmowania decyzji, a systemowy dotyczy stabilnosci glównie z makro, jednak w pewnym zakresie, poziomie mikro, jak równiez. Stwierdzono, ze utrzymanie makro czesc systemowe problemy ze stabilnoscia w banku centralnym i czesc mikroorganizmów z niezaleznym mialoby przywrócic przejrzystosc i odpowiedzialnosc.

Jest warta dyskusji, jak ten problem dotyczy krajów rozwijajacych sie. Struktury finansowej przy opracowywaniu i przejsciowe krajów jest dosc odmienny od rozwinietych gospodarek. Oni wydaja sie byc prostszy, bardziej zalezy od standardu bankowosci komercyjnej i stopien rozmycia granicy w tych krajach jest niski. W krajach rozwinietych na zlozonosc sektora finansowego i granice zacieraja sie zycie banków centralnych do dalszego rozszerzenia swojej dzialalnosci poza tradycyjne ramy. Tworzy takze wielosc organów nadzoru lub jedno cialo nadzorcze poza bankiem centralnym. To nie miejsce w krajach rozwijajacych sie. Systemu bankowego, firm ubezpieczeniowych i gieldy moga wspólistniec bez wiekszego tarcia lub zachodza na siebie.

Tak wiec, sila argumentu dotyczacego zmiany struktury systemu finansowego oraz czy bank centralny powinien regulowac pozabankowych instytucji finansowych, jak równiez w duzej mierze zalezy od stopnia zacieraja sie granice pomiedzy róznymi typami posredników finansowych oraz gotowosc banku centralnego do walki z obowiazków, które leza poza jego historycznych zakres ekspertyzy. Praktycznie obserwowano trend w kierunku rozdzielenia funkcji regulacyjnych od banku centralnego moga byc wyjasnione przez rozwój rynków finansowych w róznych krajach, ze dazy do tego argument decydujacy.

No comments:

Post a Comment